Wednesday 27 February 2013

B.A.N.G.K.I.T.




Bangkit bila ditolak jatuh bangunlah semula

Bangkit bila diluka nanti pulihlah semula
Bangkit biar bersusah dulu nanti senang semua
Sakit pada luka kan pulih semula
Bangkit!


                                                             dipetik dari lirik lagu Bangkit-DJ Fuzz ft Altimet & Salam

Bangkit! Qiam! Wake up! Bukan hanya digunakan untuk membangkitkan anda dari tidur secara luaran. Tetapi yang perlu kita bangkitkan ialah hati kita. Hati kita sedang lena diulik mimpi duniawi sehingga tak sedar yang kita sedang ketinggalan jauh. Jauh di belakang orang lain. Kita masih memikirkan perkara-perkara remeh temeh. Masih merempat di tepi jalan.  Melacur! Maksiat! Zina! Vandalisme! Ikhtilat !
Lupakah kalian apa tujuan kita hidup di dunia? Apa tujuan Allah mengutus kita sebagai khalifah. Ayuh renungkan!


وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ. 
Dan aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdi kepada-Ku.(adzariyat:56)

Kita sering terlupa. Siapa kita sebenarnya, Hanya seorang Hamba. Tetapi majoriti kita adalah Hamba yang terlena. :( . 


REMAJA

Wahai remaja. Tidakkah kita semua sedar, umat islam sekarang kian tidur lena. Lena dalam kegelapan. Apakah kita masih mahu berdolak dalik lagi. Kitalah pemegang masa depan generasi hadapan. Kitalah yang bakal memenuhi saf-saf hadapan di ruang masjid pada masa hadapan. 

"RELAKS LAH, AKU BARU 19 KOT"

"BUKANNYA AKU MATI ESOK PON"

Fikirkan?! Adakah kita "masih" remaja ataupun "sudah" remaja. Rasulullah S.A.W menyuruh kita mengejar 5 perkara sebelum 5 perkara, masa mudamu sebelum masa tuamu. Remaja. Terkenal dengan perkataan KUAT,SEMANGAT BERKOBAR-KOBAR,KECERDASAN. Tatkala remaja lah kita mahu mengumpul segala jenis ilmu. Tatkala remaja lah kita mahu mengumpul amalan sebanyak mungkin. Mungkin kah ada hari tua untuk kita? Itu bukan kita untuk tentukan. Rasulullah sendiri menyuruh kita mengejar masa remaja. 

Masa Remaja bukan untuk berfoya-foya. Bukan untuk berbelanja besar. Bukan untuk mencari Cinta Couple yang boleh membawa ke zina. Remaja adalah zaman untuk kita bangkit. Bangkit bagi menawan duniawi dan mendapatkan kemenangan di akhirat kelak. Bangkit !

"semangat sekumpulan remaja boleh meruntuhkan sebuah gunung"
ustaz zulkifli bin ismail
Sultan Muhamma Al-Fateh berjaya menakluk Konstatinopel ketika berusia 21 tahun. kita?

ISLAM PERLU BANGKIT SEMULA

Umat islam sekarang. Kita seakan dibelenggu jahiliyah. Tidak peka dengan apa yang berlaku di sekeliling. Sudah hilangkah identiti islam di dunia ini? Sudah hilangkah maruah umat islam? Apa tidak cukup lagi kita dipijak hari-hari. Di ludah Amerika, Diluda Israel, Diludah negara-negara barat. Kita dianggap agama yang mundur. Walhal kita pernah menakluk sepertiga dunia. Kita dianggap agama yang tidak bertamadun. Walhal ilmuwan-ilmuwan islam zaman dahulu pernah mendahului jauh kehadapan berbanding sarjana-sarjana barat. 
Andai Salahuddin Al-Ayubi melihat kita sebegini, apakah perasaa beliau? Andai Sultan Muhammad Al-Fateh hidup semula, tidakkah dia akan menangis siang dan malam. 


Mana Tun Fatimah
Mana semangat Tun Teja Datuk Maharajalela
Mana cucu Datuk Merah
Keberanian Sarjan Hassan dan Leftenan Adnan
Mari memartabatkan perjuangan Datuk Bahaman


Siapakah lagi selain kita untuk menyambung perjuangan dahulu. Senjata dahulu adalah keris, namun zaman sekarang, keris dalam kepala. Kepala kita perlu di "asah" bagi menghadapi perang psikologi barat masa kini. Adakah Kita masih mahu mengikut telunjuk barat? Masih kehilangan identiti? Adakah fesyen dan trend jahiliyah yang kita agungkan atau fesyen berlandaskan syariah? BANGKIT!

Sekarang, 89 tahun genaplah kita dalam kesengsaraan. Banyak konflik peperangan di Myammar (umat islam rohginya), palestin, Iraq dan sebagainya tiada kesudahan. Negara Arab dan PBB tidak bersungguh-sungguh membantu negara bergolak terutama Palestin. Sebaliknya, negara bukan Arablah yang tidak ‘hangat-hangat tahi ayam’ membantu Palestin terutama dari negara kita. 

Akhir kata, ingatlah selagi kita banyak meninggalkan perintah-Nya, melebihkan hiburan, menjalankan pentadbiran islam tidak sepenuhnya, berpakaian seksi dan tidak bersatu, selagi itulah umat islam hidup sengsara, banyak maksiat bermaharajalela dan palestin tidak akan merdeka. Walaupun kegemilangan islam semula dan merdekanya palestin berlaku apabila turunnya dan wujudnya khalifah semula (yakni imam mahdi & nabi Isa a.s.) tetapi apa salahnya kita bangkit sama-sama!!!!!!!!!!! Ayuhlah bangkit wahai umat islam!!!!!! Bukannya bangkit atas dasar bangsa!!!!!!!!!! Ingatlah 300 juta umat islam sedangkan 15 juta adalah orang kafir (non muslim) di dunia, tak akan pula kita boleh kalah. INGATLAH UMAT ISLAM KUAT DAN BERKUASA DENGAN JIHAD, KETAATAN DAN BERSATU.



Firman Allah "Wahai org2 yg beriman, sahutlah dan sambutlah seruan Allah dan seruan RasulNya apabila Ia menyeru kpd kamu kpd perkara2 yg menjadikan kamu hidup sempurna (seruan jihad dan seruan2 agama)..." 24,surah al-anfal.


"Dan tidak henti-hentinya org2 kafir itu memerangi kamu sehingga mrk berjaya memurtadkan kamu dari agamamu jika mrk mampu" dlm surah al-baqarah.


'ISLAM SEKARANG UMPAMA GERHANA,GELAP GELITA,TETAPI SATU MASA PASTI KAN BERCAHAYA,BUKAN TERBENAM DAN GELAP SELAMANYA"


Bangkit.. bangunlah semula
Bangkit.. tawanlah semula
Bangkit.. umpama cahaya



Dah bersedia untuk bangkit?

1 comment:

  1. Nice one amin. waiting for the next post. do inform me when you post ^_^ ~fatin~

    ReplyDelete